Pegah

Community Manager

Pegah

Kort om

Pegah

Pegah är Community Manager på DigitalTolk med en bakgrund inom turism- och hotellbranschen. Hon är språkintresserad och ansvarar för att stötta tolkarna samt rekrytera nya till teamet. Pegah uppskattar den dagliga interaktionen med tolkarna och det kulturella utbytet i sitt arbete.

Topp 3

Vad lockar dig mest med tolkyrket?

Genom denna fråga kan jag bättre förstå vilken aspekt av yrket som kandidaten finner mest tilltalande och få insikt i deras personlighet.

Hur reagerar du när du ställs inför en utmaning under en tolkning?

Denna fråga gör att jag får en inblick i kandidatens strategi för att hantera svåra situationer, något som är av stor vikt inom branschen.

Berätta någonting om dig som många inte vet.

Det är alltid spännande att få lära känna kandidaten på ett oväntat och personligt sätt, och detta ger mig möjlighet att göra det.

Spanien

Spanien toppar min lista när det gäller fascinerande kulturer! Jag har en stark koppling till den andalusiska kulturen med sin flamenco, sina ferias och folkfester. Det känns som mitt andra hem!

Mellanöstern

Denna region ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag har rötter i Iran. Maten, dansen och musiken är otroligt fängslande. Den arabiska kulturen har en mystik som fascinerar mig djupt.

Sydamerika

Framför allt musiken och dansen har en speciell plats i mitt hjärta. Ingen annan kultur har så mycket passion som sydamerikansk kultur. Salsa, merengue, bachata... är några av danserna jag älskar. Dans ger mig en enorm glädje!

Spanska

Spanska språket kom naturligt för mig, och jag älskar dess melodi och alla dess uttryckssätt. Det språket har också öppnat många dörrar i mitt liv.

Italienska

Det finns inget vackrare språk än italienska. Dess melodi, kroppsspråk och attityd är helt enastående.

Arabiska

Jag skulle verkligen vilja lära mig detta rika språk, som är ett av världens största (det fjärde största, tror jag?). Tänk att kunna förstå all arabisk musik! Det vore en dröm!

3 egenskaper för din roll

Lyhördhet

För att vara en framgångsrik Community Manager är lyhördhet en av nyckelfaktorerna. Att kunna förstå och empatiskt sätta sig in i tolkarnas unika situation och utmaningar gör det möjligt att bygga starka relationer och skapa en gemenskap som trivs och frodas.

Kommunikativ kompetens

Kommunikation är kärnan i mitt arbete som Community Manager. Jag behöver kunna navigera och skapa meningsfulla samtal med tolkarna, mina kollegor och våra samarbetspartners. Effektiv kommunikation, både muntligt och skriftligt, är avgörande för att bygga förtroende och säkerställa en smidig och givande samarbetsmiljö.

Målmedvetenhet

I min roll är jag alltid målmedveten. Inom vår organisation är det centralt att arbeta mot väldefinierade mål. Genom att behålla ett ständigt fokus på dessa mål och driva vårt arbete framåt bidrar jag till att vi når och överträffar våra förväntningar och därmed främjar vår gemensamma framgång.

Continue your story with us

lediga jobb