Nytt

Förbättrad hantering av omöjliga bokningar

Nu flaggar vårt system för omöjliga bokningar direkt vid bokningstillfället.

Följa oss

FB iconInstagram logoLinkedIn icon

Vi arbetar ständigt för att tillsätta samtliga bokningar som skapas, men ibland kan det i själva verket vara omöjligt att hitta en tolk med den önskade kompetensnivå i ett specifikt språk.

Det kan finnas flera anledningar till att en bokning klassas som omöjlig att tillsätta. I vissa fall kan det handla om att den efterfrågade kompetensen inte existerar i Sverige eller att utbildningsmöjligheterna för tolkar i detta språk är begränsade.

Systemet sköter allting på egen hand

Numera flaggar systemet den här typen av bokningsförfrågningar och informerar dig om detta direkt vid bokningstillfället. På så sätt kan ni justera bokningen till den högsta tillgängliga kompetensnivån och undvika förseningar. Informationen hämtas via Kammarkollegiets databas, där samtliga tolkar auktoriserade (och högre kompetensnivåer) finns registrerade.

Genom att flagga omöjliga bokningar i förväg, kan vi ge er viktig information om tillgängligheten och hjälpa er att göra alternativa arrangemang. Om du tillåter, kommer vårt system automatiskt att justera bokningen till den högsta tillgängliga kompetensnivånvilket säkerställer att ni får den bästa möjliga tolken som finns tillgänglig. Visst är det bra?

Varma hälsningar,

Teamet på DigitalTolk