Svenska till Arabiska

Vi är måna om att våra kunder får bästa kvalitet, därför lägger vi även tid på arbete före tolkningstillfället

Att tolkar kommer sent till uppdrag, sitter på bussen och genomför uppdrag, har dålig täckning eller inte kommer eller svarar i telefon överhuvudtaget är något kunderna har fått stå ut med i en längre tid. Det är oacceptabelt och DigitalTolk arbetar aktivt för att lösa dessa, ofta väldigt enkla frågor, på ett effektivt sätt. I vårt bokningssystem har vi utformat funktioner för att hantera mänskliga faktorer som att tolkar glömmer uppdrag eller inställer sig sent. Detta sker genom att bokningssystemet automatiskt skickar påminnelser till tolkarna (via e-post samt push-notiser till mobilen) om att de har ett tolkningsuppdrag om X timmar. Vi använder olika signaler för att på ett mer effektivt sätt uppmärksamma tolken.

Svenska till arabiska Tolken påminns också om uppdraget är på plats eller via telefon. Är det på plats syns även adressen dit tolken ska och tolken kan öppna Google el Apple maps för vägbeskrivning. Har beställaren angett specifika instruktioner ser tolken dessa och kan förbereda sig. Samtliga tolkar har även tillgång till vår utbildningssajt och vårt digitala lexikon där vi har samlat facktermer inom juridik, sjukvård och samhällstolkning på över 15 språk. Dessa digitala hjälpmedel hjälper tolken att förbereda sig vilket direkt påverkar genomförandet och ger ett bättre resultat.

Den automatiska påminnelsen uppmanar även tolken att befinna sig i en miljö som är fri från störande moment och att inte vistas i miljöer där sekretessen kan riskeras samt att vara väl förberedd och se till att täckningen är god och att det finns tillräckligt med batteri i mobilen om sådan används. Dessa digitala funktioner har gett uteslutande positiv input.

Testimonials om våra tolkar

  • LL.M. Nafiye Bedirhanoglu

    Attorney Esq. AB

    Alltid lika snabb och bra hjälp. Nu använder jag min tid till det jag ska göra, det vill säga ta hand om mina kunder. Med DigitalTolk slipper jag dessutom lägga ner 20-30 minuter odebiterbar tid på tolkadministration. Uppskattar verkligen tjänsten!

  • #

    Isabel Duarte

    Administratör och Modersmålsanvarig,
    Västerholms Friskola

    DigitalTolk har verkligen gjort skillnad! Det är enkelt att boka, tolkarna kommer i tid och är dessutom alltid lika trevliga!

Några av våra nöjda referenskunder

Kontakta oss

Vi erbjuder snabb och smidig tillgång till kvalitetstolkar.


Alltid lika snabb och bra hjälp. Nu använder jag min tid till det jag ska göra, det vill säga ta hand om mina kunder.

070 483 01 00