Efter avslutad tolkning skickas ett rekvisitionsmejl. Om tiden för tolkningen har dragit ut på tiden, ex. tolken tolkade 8 minuter längre än avsatt tid, behöver tolken ange det samt redogöra.Vid det fall får även beställaren information om detta. Om det ej stämmer harbeställaren möjlighet att redigera avgiven tolkningstid, antingen direkt genom mejlet eller i systemet. Klicka på Redigera tolkningstid, ange korrekt tid samt lämna en kommentar.
Tolken har rapporterat för mycket tid
Så snart den bokade tiden är slut, avslutar systemet uppdraget, enligt tid. I de fall tolkningstiden har dragit ut på tiden, finns alltid möjlighet för tolken att rapportera det och ange hur länge. I samband med det fr du ett mejl om att detta är gjort. Om tiden inte stämmer kan du antingen svara på mejlet till kundtjänst eller gå ini detaljerna för den aktuella bokningen och justera tiden.
Observera att tolken som rapporterar tiden alltid får kontrollfrågor samt att du alltid får meddelande om tolken rapporterat att det gått över bokad tid.